Facebook strategie en beheer Achmea

Achmea is de marktleider in verzekeringen in Nederland. Bij Achmea werken 17.000 mensen. Onder Achmea vallen diverse grote merken, zoals Interpolis, Centraal Beheer Achmea, Zilveren Kruis Achmea, Avéro Achmea en FBTO. Achmea is naast Nederland in zeven landen actief. Achmea Corporate Recruitment communiceert via de naam ‘Werken bij Achmea’ met haar strategische doelgroepen. Blue Chocolate is verantwoordelijk voor de strategie van de Facebook pagina van Werken bij Achmea. Het dagelijks beheer, inclusief het content management, videoproducties en interviews, wordt door Blue Chocolate verzorgd.

Klant

Achmea Corporate Recruitment

De opdracht

In 2012 heeft Achmea besloten haar aanwezigheid op sociale media te vergroten. Blue Chocolate is gevraagd om inzichtelijk te maken op welke manier Achmea Corporate Recruitment (“Werken bij Achmea”) actief kan zijn op Facebook, het grootste sociale netwerk in Nederland en welke activiteiten zij op het platform kan ondernemen.

Vaardigheden

  • Strategie
  • Videoproductie
  • Content management
  • Community management
  • Development
  • Art direction
  • Traffic management

Teamleden

  • Wouter
  • Moniek
  • Joost
  • Stefano
  • Dana
  • Ruud
  • Frederiek
  • Rico
  • Leenard

Meer cases