Say ‘yes’ to vertical!

Sinds kort is het mogelijk om verticaal-georiënteerde video’s op Facebook te plaatsen. Nog niet veel merken maken hier gebruik van. Hierdoor valt het op in de tijdlijn en de gebruiker onthoudt de informatie beter. Facebook houdt rekening met het aantal seconden dat mensen een post bekijken: hoe langer de gebruiker naar jouw video kijkt, hoe relevanter jouw merk is volgens Facebook!

Maar verticale video’s waren toch altijd een no go area? Nu niet meer! In deze infographic staan alle voordelen voor je op een rijtje.

 

bronnen:

http://www.adweek.com/digital/matt-wickersham-cheetah-mobile-guest-post-5-best-practices-for-effective-vertical-video/

https://blog.bufferapp.com/square-video-vs-landscape-video

http://www.adweek.com/digital/facebook-vertical-video-ads-just-went-live-and-are-producing-great-results-173276/

https://medium.com/media-center-lab/what-we-learned-from-working-with-vertical-video-on-facebook-431b057220fc